Διαβάζεις αυτό το post επειδή δυσκολεύεσαι να φέρεις online πωλήσεις μέσω Instagram. Και είναι λογικό. Όλες σχεδόν οι επιχειρήσεις αξιοποιούν τα social media στο σύνολο τους για να αυξήσουν το πελατολόγιο ή/και τις πωλήσεις τους, είτε με οργανικά posts είτε επί πληρωμή (social media ads).
Αν και το Instagram είναι μια από τις πιο ευρέως χρησιμοποιούμενες πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης -και άρα ένα εξαιρετικό κανάλι digital marketing– δεν παύει να είναι ένα “πηγάδι” πληροφοριών.
Ό,τι και να ρίξεις μέσα, δεν γεμίζει ποτέ. Το θέμα είναι να εκμεταλλευτείς τη δύναμή του υπέρ σου. Να το κάνεις να δουλεύει για σένα και όχι εσύ για αυτό.
Πώς γίνεται όμως να διαφοροποιηθείς από τον ανταγωνισμό και να κερδίσεις την εμπιστοσύνη των χρηστών -εν δυνάμει πελατών σου- αυξάνοντας τις online πωλήσεις σου μέσω instagram;
Ακολούθησε ευλαβικά τις παρακάτω 10 συμβουλές!
1. Βελτιστοποίηση Instagram Profile.
Ας αρχίσουμε από τα βασικά. Ένα πλήρες και καλοστημένο instagram profile εμπνέει εμπιστοσύνη και φανερώνει επαγγελματισμό. Σιγουρέψου ότι έχεις ορίσει τα εξής:
1. Username (το όνομα της επιχείρησης σου αν είναι διαθέσιμο π.χ. @businessname.gr).
2. Profile Photo (συνήθως πρόκειται για το logo).
3. Όνομα (2-3 λέξεις που να περιγράφουν την επιχείρηση σου π.χ. Βιολογικά Προϊόντα).
4. Κατηγορία επιχείρησης
5. Instagram Bio (σύντομη περιγραφή της επιχείρησής σου με χρήση ενός hashtag που την αντιπροσωπεύει καλύτερα – έως 150 χαρακτήρες).
6. Διεύθυνση επιχείρησης (ειδικά αν η επιχείρησή σου έχει τοπικό χαρακτήρα).
7. Link προς website (αν δεν έχεις, κατοχύρωσε domain, διάλεξε hosting και ξεκίνα σήμερα).
8. Τηλέφωνο & email (εμφανίζονται αν κάποιος πατήσει το button “Contact”).
9. Highlights: πρόκειται για stories που αναρτάς μόνιμα στο instagram profile σου, και μάλιστα ανά κατηγορία.
2. Χρήση εικόνων υψηλής ποιότητας.
Το Instagram είναι μια οπτική πλατφόρμα. Επομένως, είναι απαραίτητο να δημοσιεύεις εικόνες (ή δημιουργικά) υψηλής ποιότητας, αν θέλεις να αυξήσεις τις πωλήσεις σου.
Ιδανικά, χρησιμοποίησε πρωτότυπες εικόνες και όχι stock images. Θα πρέπει να είναι δημιουργικές και εντυπωσιακές, αναδεικνύοντας σωστά τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που θέλεις να προωθήσεις.
Βεβαιώσου ότι κάθε εικόνα που δημοσιεύεις στο Instagram ταιριάζει με τη συνολική αισθητική του brand σου. Εάν για παράδειγμα το design του website σου είναι κομψό και μινιμαλιστικό, καλό θα είναι να ισχύει το ίδιο και στο instagram profile σου.
Επίλεξε μια συγκεκριμένη αισθητική και διατήρησέ τη. Μην ξεχνάς ότι η πρώτη εμπειρία που μπορεί να έχουν οι εν δυνάμει πελάτες σου με την επιχείρησή σου είναι μέσω Instagram, οπότε καταλαβαίνεις ότι θα πρέπει να είναι εξαιρετική.
3. Επένδυσε σε αληθινούς Instagram followers.
Σίγουρα έχει περάσει από το μυαλό σου να αγοράσεις followers. Μην το κάνεις. Από τη στιγμή που σκοπός σου είναι η αύξηση πωλήσεων μέσω Instagram, οι followers σου πρέπει να είναι αληθινοί.
Ένας αγορασμένος follower δεν θα ξέρει ποιος είσαι, τι κάνεις ή τι και γιατί να αγοράσει κάτι από εσένα. Πώς να αποκτήσεις αληθινούς ακόλουθους στο instagram profile σου; Με υπομονή και συνέπεια είναι η σύντομη απάντηση. Αναλυτικά:
– Σκέψου από πριν τι θα δημοσιεύσεις σε βάθος ενός μήνα.
– Αφιέρωσε χρόνο για να το δημιουργήσεις (images, design, copywriting).
– Προγραμμάτισε την αυτόματη δημοσίευση του την κατάλληλη ημέρα και ώρα μέσα από το Meta Business Suite (πρώην Facebook Business Suite).
– Κάνε like, σχολίασε και αλληλεπίδρασε με posts που κοινοποιούν άτομα που ανήκουν στο κοινό που στοχεύεις.
– Μην κάνεις follow σε κάποιον με την ελπίδα ότι θα σου κάνει και αυτός και μετά να το πάρεις πίσω. Ακολούθησε λογαριασμούς που πραγματικά σου
αρέσει το περιεχόμενό τους.
– Εκτός από posts που να προωθούν τα προϊόντα/υπηρεσίες σου, δημιούργησε περιεχόμενο που δίνει αξία στους χρήστες.
– Δημοσίευσε περιεχόμενο σε κάθε μορφή: image, video, story, reels.
4. Αξιοποίησε τα σωστά Hashtags.
Για να προσελκύσεις πελάτες και να ενισχύσεις τις πωλήσεις σου ακόμη περισσότερο, αξιοποίησε hashtags σχετικά με τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα σου.
Όταν χρησιμοποιείς τον σωστό συνδυασμό hashtags, είναι ευκολότερο για τους καταναλωτές-στόχους να σε ανακαλύψουν. Είναι μια φαινομενικά απλή μέθοδος που μπορεί να αυξήσει σημαντικά την αναγνωρισιμότητα του brand σου.
Για να βρεις τον σωστό συνδυασμό αποτελεσματικών hashtags, πρέπει να επενδύσεις χρόνο για εκτενή έρευνα. Πειραματίσου με διαφορετικούς συνδυασμούς για να δεις ποιος λειτουργεί καλύτερα για σένα, ορίζοντας έτσι τη hashtag στρατηγική σου.
5. Επένδυσε στη διαφήμιση στο Instagram.
Η διαφήμιση στο Instagram μπορεί να σε βοηθήσει να προσεγγίσεις καινούργιο και -προ πάντων- στοχευμένο κοινό, που δύσκολα θα μπορούσες να προσεγγίσεις διαφορετικά. Είναι μια απαραίτητη επένδυση, ειδικά εάν δημιούργησες πρόσφατα το προφίλ σου.
Σχεδίασε τα Instagram ads σου στοχεύοντας σε πελάτες που είναι πιο πιθανό να ενδιαφέρονται για τα προϊόντα/υπηρεσίες σου.
Μια επιτυχημένη στρατηγική διαφήμισης στο Instagram, μπορεί να είναι καταλύτης για την επιχείρησή σου, ειδικά αν επιδιώκεις αύξηση πωλήσεων στο eshop σου.
Μην ξεχνάς ότι σε ένα paid post, μπορείς να βάλεις απευθείας link προς μια συγκεκριμένη ιστοσελίδα του website σου, αυξάνοντας κατακόρυφα την πιθανότητα να προβεί κάποιος χρήστης σε αγορά προϊόντος ή υπηρεσίας.
6. Παρουσίασε έξυπνα τα προϊόντα σου.
Οι εικόνες των προϊόντων σου -που σίγουρα πρέπει να είναι υψηλής ποιότητας- μπορεί να τραβήξουν την προσοχή των χρηστών του Instagram, αλλά ίσως να μην είναι αρκετές για να αυξήσουν τις πωλήσεις από μόνες τους. Τι εννοούμε;
Για να έχει πραγματικό αντίκτυπο το περιεχόμενό σου στο Instagram, παρουσίασε την εμπειρία που θα έχει κάποιος χρησιμοποιώντας κάποιο από τα προϊόντα σου. Αξιοποίησε δηλαδή φωτογραφίες ή ακόμη καλύτερα videos (μάθε περισσότερα για το video marketing) που θα παρουσιάζουν τα προϊόντα σε δράση.
Για παράδειγμα, εάν πουλάς ρούχα, μπορείς να δείχνεις τους ανθρώπους που τα φορούν σε διαφορετικά περιβάλλοντα και συνθήκες, με έμφαση την εμπειρία που βιώνουν φορώντας τα.
Προώθησε π.χ. ένα χειμωνιάτικο μπουφάν, δείχνοντας έναν άνθρωπο να το φοράει χαρούμενος και άνετος σε ένα χιονισμένο περιβάλλον.
7. Συνεργάσου με Instagram Influencers.
Σε όλους μας αρέσει να αγοράζουμε, σε κανέναν μας δεν αρέσει να μας πουλάνε κάτι απροκάλυπτα. Πώς σχετίζεται αυτό με τους influencers;
Οι Influencers του Instagram έχουν ήδη ένα καθιερωμένο, αφοσιωμένο και συνήθως συγκεκριμένο κοινό. Οι followers τους, επηρεάζονται άμεσα από συστάσεις και συμβουλές αγορών που κάνουν στα προφίλ τους.
Το θέμα είναι ότι εισάγουν ένα προϊόν με έντεχνο τρόπο στο περιεχόμενο που δημιουργούν, χωρίς να υπονοείται άμεση πώληση. Επομένως, δεν πρέπει να προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι όλο και περισσότερα brands, στρέφονται στο influencer marketing για να προωθήσουν τα προϊόντα τους.
Tip: Οι micro influencers (με κοινό που συνήθως δεν ξεπερνάει τους 10.000 followers) είναι μια αρκετά προσιτή επιλογή. Θα μπορούσες να ζητήσεις ένα ειλικρινές video review κάποιου προϊόντος σου με αντάλλαγμα το ίδιο το προϊόν.
8. Αξιοποίησε το Instagram Word of Mouth.
Πρόκειται για το περιεχόμενο που δημιουργείται από τους πελάτες σου για τα προϊόντα σου. Το Word of Mouth marketing, είναι μια εξαιρετικά πολύτιμη εναλλακτική μορφή διαφήμισης.
Επί της ουσίας, οι πελάτες σου λειτουργούν σαν micro influencers στον προσωπικό τους κύκλο, ενισχύοντας την εμπιστοσύνη προς τα προϊόντα σου και διαδίδοντας το brand name σου.
Ωστόσο, ορισμένοι πελάτες ενδέχεται να μην μοιράζονται εύκολα φωτογραφίες ή videos με τα προϊόντα σου. Δώσε τους ένα κίνητρο. Για παράδειγμα, μια ευκαιρία να κερδίσουν κάτι εάν δημοσιεύουν φωτογραφίες/videos με το προϊόν και το hashtag ή το username σου.
9. Giveaways & Διαγωνισμοί στο Instagram.
Η προσφορά εκπτώσεων ή δώρων είναι ένας από τους πιο αποτελεσματικούς και αποδοτικούς τρόπους για να αυξήσεις τις πωλήσεις σου στο Instagram.
Μέσω giveaways και διαγωνισμών -που συνήθως έχουν ως προϋπόθεση κάποιος να κάνει like, να σχολιάσει και να κάνει tag κάποιον φίλο- αυξάνεις παράλληλα την αναγνωρισιμότητα των προϊόντων ή των υπηρεσιών σου, καθώς οι πελάτες μοιράζονται την προσφορά με τους φίλους τους. Άμεσο επακόλουθο είναι να αυξηθεί και το engagement (αφοσίωση) των followers σου.
Tip: Μην ξεχνάς να ανταμείβεις τους πιστούς πελάτες σου! Μπορείς να τους προσφέρεις ελκυστικές προσφορές, ή να τους εντάξεις σε κάποιο πρόγραμμα επιβράβευσης (σίγουρα θα έχεις κάρτα πόντων σε όποιο supermarket κι αν ψωνίζεις ????).
10. Το χιούμορ πάντα κερδίζει.
Το χιούμορ προσελκύει πολύ το κοινό. Για να αυξήσεις τις πωλήσεις σου μέσω Instagram, προσπάθησε να ανακαλύπτεις πνευματώδη λογοπαίγνια και χιούμορ -σε σχέση πάντα με τα προϊόντα σου- και να κάνεις χιουμοριστικά Instagram posts.
Ο στόχος είναι να δημιουργήσεις ευχάριστα συναισθήματα στο κοινό σου σε σχέση με το brand σου. Η αντίληψη που δημιουργείται στο κοινό σου επηρεάζει άμεσα και τις πωλήσεις!
Συμπερασματικά.
Το Instagram προβλέπεται να ξεπεράσει τους 1.1 δισεκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως μέσα στο 2023. Είναι εξαιρετικό μέσο για να προβάλεις τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου, αυξάνοντας τις πωλήσεις και την αναγνωρισιμότητα του brand σου.
Μην ξεχνάς ότι το Instagram είναι το μέρος όπου οι άνθρωποι μετατρέπουν το πάθος τους σε αγορές!