Preloader logo

Πώς η κατάρρευση του Facebook αλλάζει το digital advertising

Δεν είναι καινούριο νέο ότι το Facebook έχει πρόβλημα.

Οι πλατφόρμες των social media χρειάζονται συνεχή ανάπτυξη για να επιβιώνουν, αλλά το Facebook έχει σταματήσει να αναπτύσσεται εδώ και καιρό.

Στην πραγματικότητα, χάνει χρήστες.

Καθώς η βασική πλατφόρμα του Facebook (και δεν συμπεριλαμβάνουμε το Instagram σε αυτήν) έχει πατήσει φρένο, ο Mark Zuckerberg έχει πάρει την απόφαση να στρέψει την προσοχή του στο Metaverse, φτάνοντας στο σημείο να αλλάξει το όνομα, το όραμα αλλά και το σύμβολο της μετοχής του για να αντικατοπτρίζει αυτή τη νέα κατεύθυνση.

Η ανταπόκριση του κοινού ήταν γρήγορη και αποφασιστική: Ο κόσμος δεν θέλει το Metaverse – τουλάχιστον για τώρα – και πόσο μάλλον μια μισοφτιαγμένη έκδοση από το Facebook.

Ακόμη και μεταξύ εκείνων που είναι ενθουσιασμένοι σχετικά με τις δυνατότητες της εικονικής πραγματικότητας, υπάρχει η αίσθηση ότι η τεχνολογία του Facebook απέχει πολύ από αυτό που λέμε ‘edge-tech’.

Και έτσι, οι χρήστες εγκαταλείπουν το Facebook για να ασχοληθούν περισσότερο με το Instagram, το TikTok, το YouTube, αλλά και ανερχόμενα social media που κάνουν την εμφάνισή τους όπως το Mastodon.

Σήμερα, η μετοχή της META υποχωρεί περίπου 70% από τα peak της.

Αυτή η κατάσταση θα έχει προφανώς έναν αντίκτυπο στην ψηφιακή διαφήμιση, κάτι που ήρθε να επιταχύνει όλη η παγκόσμια τάση προς τo απόρρητο, όπως οι αποφάσεις της Apple με το iOS 14 και μετά.

Το Facebook είναι εδώ και πολύ καιρό ένας κορυφαίος προορισμός για τους marketers που θέλουν να προσεγγίσουν νέους ανθρώπους με τις καλύτερες δυνατότητες στόχευσης.

Αλλά με το Facebook να μην αναπτύσσεται πλέον και με τους χρήστες να ξοδεύουν όλο και λιγότερο χρόνο στην εφαρμογή, οι επιχειρήσεις θα αρχίσουν να αναζητούν αλλού να καλύψουν τις ανάγκες τους για ψηφιακή διαφήμιση.

Ως αποτέλεσμα, τα brands θα πρέπει να βρουν νέες πλατφόρμες για να προσεγγίσουν το κοινό τους.

Θα πρέπει, επίσης, να δώσουν μεγαλύτερη σημασία στο απόρρητο των χρηστών, καθώς οι άνθρωποι δεν είναι πλέον διατεθειμένοι να ανεχθούν συμπεριφορές προς τα δεδομένα τους, όπως αυτές τους Facebook (βλέπε σκάνδαλο με Cambridge Analytica).

Επιπλέον, δεδομένης της αύξησης των ad blockers, τα brands θα πρέπει να βρουν τρόπους για να προσεγγίζουν χρήστες που δεν βασίζονται στο παραδοσιακό display advertising.

Η στροφή προς νέες πλατφόρμες
Όταν πρωτοκυκλοφόρησε το Facebook, ήταν ένας νέος τρόπος για τις επιχειρήσεις να προσεγγίσουν τους καταναλωτές.

Δεν υπήρχε τίποτα άλλο παρόμοιο και έτσι οι επιχειρήσεις συνέρρεαν στην πλατφόρμα.

Τώρα, όμως, υπάρχουν πολλές άλλες πλατφόρμες social media, ενώ οι επιχειρήσεις τείνουν να κατανείμουν αντίστοιχα το budget τους σε αυτές. Και αυτό δεν γίνεται πάντα με βάση την κερδοφορία κατ’ ανάγκη.

Προφανώς, αυτό δεν θα είναι εύκολο, καθώς κάθε πλατφόρμα έχει τις δικές της δυνατότητες και μεθόδους στόχευσης.

Για παράδειγμα, το TikTok είναι αυτή τη στιγμή το δημοφιλέστερο app στους νέους, αλλά δεν έχει τις ίδιες δυνατότητες στόχευσης με το Facebook.

Και ενώ το Instagram ανήκει στο Facebook, έχει πολύ διαφορετική βάση χρηστών και σύνολο από features.

Η διαφήμιση στο Twitter είναι ένα εντελώς άλλο θέμα.

Μετά την εξαγορά της πλατφόρμας από τον Elon Musk και την επακόλουθη άρση των περιορισμών στο περιεχόμνο που είχαν τεθεί σε εφαρμογή για να κατευνάσουν τους advertisers, το Twitter έχει γίνει πλέον Άγρια Δύση!

Πολλοί advertisers έχουν μηδενίσει το budget τους από την πλατφόρμα, ενώ όσοι παραμένουν διαπιστώνουν ότι πρέπει να αναπροσαρμόσουν τις στρατηγικές τους.

Η Google είναι ένα άλλο μεγαθήριο που πρέπει να εξετάσουν τα brands.

Αν και δεν είναι μια εφαρμογή social media, τo spending σε Search, Display και YouTube είναι τεράστιο.

Όπως στο Facebook, ωστόσο, οι advertisers αντιμετωπίζουν εξίσου συχνά fake news και bots στην Google.

Η εταιρεία εμπλέκεται επίσης σε αντιμονοπωλιακές έρευνες, οι οποίες θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε αυστηρότερους κανονισμούς στο advertising business της.

Όλα αυτά σημαίνουν ότι τα brands πρέπει να έχουν ευελιξία και προσαρμοστικότητα σε έναν κόσμο χωρίς το Facebook (τουλάχιστον όχι με την ίδια δυναμική που το γνωρίσαμε).

Πρέπει να είναι πρόθυμα να πειραματιστούν με διαφορετικές πλατφόρμες και πρέπει να έχουν σοφή κατανόηση των δυνατών και αδύνατων σημείων της καθεμιάς και φυσικά τον διαφορετικό σκοπό που θα κληθεί κάθε μια να εκπληρώσει!

Image module
Image module
Image module
Image module

Πηγή: Grow Digital

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #a545e8;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: repeat-x;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 360px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}